вторник, 15 август 2017 г.

Лесни мъфини със сирене, чушка и маслини (9+ месеца)





Специално на тази снимка са със смесено брашно от царевица и бяло. Затова жълтеят леко.
Това е една много лесна и базисна рецепта за мъфини. По тази рецепта може да се варира и да се правят сладки и солени мъфини и кексове. Тези са много любими на цялото семейство и са хит на всеки празник, където ги занеса. Харесват се от малки и от големи. Тези мъфини съм ги правила и за първия, и за втория рожден ден на П. И се изядоха всичкитеJ За първи път ги направих, когато тя беше на 9 месеца. 



Продукти:

100гр чушки. Обикновено всякакъв вид, но не зелени.

50гр бяла сирене натрошено

50 гр маслини нарязани на парченца. Аз използвам черни маслини.

170 гр брашно, каквото имате. Аз използвам и от спелта, и бяло, и царевично. Смесвам ги много.

1 пресен лук, нарязан на кръгчета

2 яйца

2 чаени лъжички бакпулвер

100 мл вода

3 супени лъжици зехтин
Мъфин от първия рожден ден на П.

  1. Чушката се обелва по желание. Аз не винаги го правя.
  2. Брашното, бакпулверът, сиренето, чушката, маслините и лукът се разбъркват в една купа.                                                           
  3. Яйцата се разбъркват в друга купичка. Добавя се към тях водата и олиото. Разбъркват се и се изливат в купата при другите съставки.                                                                          
  4. Всичко се разбърква добре до получаване на лепкаво тесто.                                                                                           
  5. Сместта се изсипва в намазнена формички и се пече на 180° в предварително загрята фурна около 30 минути. Аз използвам силиконови формички, но съм слагала и излишък от тази смес и в намазнена керамична форма за гювече. 
На тези снимки П. е на 9 месеца.



Снимки на мъфините има и от втория рожден ден на П.

1 коментар:

  1. Тъкмо на време - днес се чудех какво да предложа на дъщеря ми.
    Сиренето и маслините се изкисват, предполагам?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Какаови мъфини с боровинки (8+ месеца)

Това е една лесна и вкусна рецепта за дечица. Мъфините хем са какаови, хем не са шоколадови и тежки. Много добър избор за празници или гости...